روز پرستار در ایران

روز پرستاری در سال 1403 در ایران 17 آبان است. در این روز بیمارستان‌ها و مراکز دولتی برای قدردانی از خدماتی که پرستاران به مردم ایران ارائه می‌دهند جشن می‌گیرند. روز پرستار مصادف با تولد حضرت زینب (س) شده است. حضرت زینب (س) روز پنجم جمادی سال 5 هجرت در مدینه به دنیا آمدند.

شرکت پرستاری آسانیسم این روز را به تمامی عزیزان و مدافعان سلامتی ایران تبریک می‌گوید.

روز پرستار در 1403 چه روزی است؟

روز پرستاری در ایران با دیگر کشورها متفاوت است. در ایران، ولادت حضرت زینب و روز پرستار هر سال تغییر می‌کند و در سال 1403 به تاریخ 17 آبان 1403 مطابق شده است. این روز بهترین موقعیت برای تبریک و تشکر از تمام زحمات این فرشتگان جامعه، مخصوصا برای پرستارانی که در بیمارستان‌های سراسر ایران خدمت می‌کنند است.

در این روز از دیگر نیروهای مراقبتی و نگهداری مانند پرستار سالمند که از سالمندان و سالخوردگان عزیز خانواده نگهداری می‌کنند و پرستار کودک که به تربیت و شکل دهی نسل آینده کمک می‌کنند، نیر قدردانی می‌شود تا خستگی مراقبت از افراد آسیب پذیر خانواده را از تن این عزیزان خارج کنیم.

روز جهانی پرستار چه روزی است؟

روز جهانی پرستار توسط شورای بین المللی پرستاران (INC) روز 12 می (May) مطابق با 23 اردیبهشت شناخته شده است. روز پرستار در ژانویه 1974، 12 می برای قدردانی از فلورانس نایتینگیل بنیانگذار پرستاری مدرن انتخاب شد و هر ساله شورای بین المللی پرستاران این روز را به تمام پرستاران تبریک می‌گوید و در وب سایت خود یک پکیج شامل مطالب آموزشی و عمومی برای پرستاران و عموم مردم تهیه می‌کند.

پرستار در حال سرم زدن به بیمار

چرا روز پرستار هر سال تغییر می‌کند؟

همانطور که اشاره کردیم، روز پرستار طبق تاریخ قمری است و از آنجا که در تاریخ قمری یک ماه با گردش ماه به دور زمین محاسبه می‌شود حدود 10 یا 11 روز با تاریخ شمسی که با گردش زمین به دور خورشید محاسبه می‌شود کمتر است. برای همین روز پرستار هر سال بین 10 تا 11 روز تغییر می‌کند.

ایده‌هایی برای هدیه روز پرستار

برای قدردانی و تشکر از دوست یا اعضای خانواده خود که پرستار است می‌توانید یک هدیه زیبا و مناسب تهیه کنید. در ادامه ایده‌های مختلفی برای تهیه یک هدیه مناسب و از صمیم قلب را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • کارت تبریک: یکی از ساده‌ترین و مناسب‌ترین هدیه به این مدافعان سلامتی، کارت تبریک است. این کارت می‌تواند با یک پیام ساده و زیبا همراه باشد. فقط سعی کنید صمیمانه از پرستارانی که از شما مراقبت می‌کنند تشکر کنید.
  • باکس تشکر از پرستار: یکی از بهترین هدیه‌ها از نظر ما ساختن یک باکس کوچک پر از محصولات و لوازم مناسب برای پرستار است. در این جعبه شما می‌توانید یک شاخه گل، تنقلات مانند شکلات، کرم مرطوب کننده پوست و کارت تبریک تهیه کنید و به او بدهید. خوبی این هدیه، انعطاف پذیری آن است. در صورتی که می‌دانید خواسته خاصی دارد می‌توانید آن را نیز در جعبه خود قرار دهید.
  • کارت هدیه برای یک جلسه ماساژ: پرستاران در طول روز کارهایی مانند جابه‌جایی بیمار، تزریقات و تمیز کاری انجام می‌دهند. این وظایف بیشتر کارهای سنگین و خسته کننده فیزیکی و روانی هستند. برای ایجاد یک روز آرامش بخش و استراحت این عزیزان شاید یک کارت هدیه از مراکز ماساژ (گیفت کارت ماساژ) مناسب باشد.
  • تهیه کارت هدیه بانکی: پول نیز می‌تواند یک هدیه بسیار مناسب برای روز پرستار باشد. با تهیه یک کارت هدیه بانکی شما می‌توانید به پرستار اجازه دهید که هر چیزی که خودش علاقه دارد را تهیه کند.
  • کفش راحت و مناسب: پرستاران بیشتر شیفت خود را ایستاده سپری می‌کنند. با خرید یک کفش مناسب و راحت می‌توانید شیفت آن‌ها در طول روز را کمی آسوده‌تر کنید. کفشی که ما پیشنهاد می‌کنیم، کفش طبی است. این کفش‌ها برای کاهش فشار و خستگی در زمان طولانی ایستادن ساخته شده‌اند.
  • محصولات مورد استفاده در اتاق استراحت: یکی دیگر از هدیه‌های مناسب خرید فلاسک، لیوان قهوه یا هر چیز دیگری که پرستار در اتاق استراحت استفاده می‌کند است. چندین شرکت مختلف وجود دارد که برای شما یک طراحی یا نوشته‌ای را روی این کالاها چاپ کنند. شما می‌توانید اسم پرستار را به صورت مونوگرام (حرف اول اسم و فامیل) روی این کالاها قرار دهید تا کالای خریداری شده را کمی شخصی‌تر کنید.
هدیه دهی به پرستار

آیا باید برای پرستار هدیه تهیه کنم؟

خیر، هیچ اجباری برای تهیه هدیه در این روز وجود ندارد. ولی حتما این روز را به یاد داشته باشید و از عزیزان پرستار نزدیک تشکر کنید. سعی کنید در این روز بیشتر با پرستار مهربان باشید و زمانی را با آن‌ها بگذرانید تا روز پرستار برای او لذت بخش‌تر شود.

10 تا نمونه پیام تبریک روز پرستار

  1. روز پرستار مبارک!: پرستار عزیز، تو با دستان شفابخش و قلبی پر از عشق، آرامش و امید را به بیماران هدیه می‌دهی. سپاس برای تمام زحماتت.
  2. به پاس تمام تلاش‌هایت، روزت مبارک!: پرستار مهربان، بودن تو مایه آرامش بیمار و امید بهبودی است. از تو ممنونیم که همیشه با جان و دل خدمت می‌کنی.
  3. تبریک به فرشتگان سفیدپوش: روز پرستار، روز تقدیر از صبوری و همدلی شما عزیزان است. امیدوارم همیشه در زندگی موفق و سربلند باشی.
  4. روزت مبارک ای قهرمان زندگی!: پرستار عزیز، تو با عشق و ایثار خالصانه‌ات، به بیماران زندگی دوباره می‌بخشی. برایت آرامش و سلامتی آرزو دارم.
  5. روز پرستار بر شما فرشته‌های زمینی مبارک: شما که با صبر و تحمل فراوان، لحظه‌های سخت بیماران را تسکین می‌دهید، همیشه شایسته بهترین‌ها هستید.
  6. روز پرستار، روز عشق و ایثار مبارک: به پاس تمام شب‌بیداری‌ها و تلاش‌هایت برای بهبود حال بیماران، این روز را به تو تبریک می‌گویم. امیدوارم همیشه در پناه خدا موفق و سلامت باشی.
  7. پرستار عزیز، روزت مبارک!: تو با تمام وجود، در کنار بیماران هستی و به آنها انرژی و قدرت می‌دهی. از زحمات بی‌پایانت سپاسگزاریم.
  8. روز پرستار، روز تکریم از ایثار و فداکاری: پرستار مهربان، تو با دستانی که شفابخش است و قلبی که به عشق می‌تپد، امید را به زندگی‌ها برمی‌گردانی. روزت مبارک!
  9. روز پرستار، روز صبوری و محبت: ای پرستار مهربان، روزت مبارک که با عشق و مسئولیت، لحظات دشوار بیماران را آرام می‌کنی و امید به زندگی را به آنان بازمی‌گردانی.
  10. تبریک به همه پرستاران زحمتکش: پرستار عزیز، روزت مبارک. تو که همیشه به فکر دیگرانی و با عشق به بیماران خدمت می‌کنی، شایسته بالاترین قدردانی‌ها هستی.

این پیام‌ها بصورت را نمونه برای شما نوشتیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها یک پیام شخصی و مناسب برای تبریک روز پرستار بنویسید.

دیدگاه‌ها

  • سینا گفت:

    داداش من پول ندارم ننویس این چیزا رو بخدا نمیتونم روز پرستار هم براش کادو بخرمممم 🤣🤣🤣🤣